Det borde ni också göra!

Hejsan,när ni ser er omkring i ditt rum,stan eller där du brukar vara.´Visst finns det alltid skräp?Över allt. Förr så var det inte på samma sätt som i dag. I dag så köper vi tex godis och sen så slänger vi påsen på marken. Det är äckligt! Vem tror du ska ta upp skiten efter dig?  Världen blir bara skitigare dag för dag och ingen ses att göra något åt det. Visst jag gör det också. Men jag ska försöka att städa upp mitt egna skit. Jag har aldrig rört någons annans så jag vill inte att någon ska röra mitt. Så visst kan det kännas jobbigt att gå till en pappers korg som kanske ligger 50m bort från där du står.Men i så fall så borde man sätta i gång och röra på kroppen. Vi blir bara för bekväma av oss och gör inget åt det. Vem tror du kommer att städa upp för dig i framtiden. Man tänker vissligen inte så mycket när man slänger skräp på marken.Men det skapar inte ett litet problem.Utan om alla i helavärlden slänger 1skräp papper om dagen på marken så blir det äckligt. Visst nu ska jag hjälpa till också att slänga mitt skräp i en papperskorg. Det kan du också  göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0